Screenshot_20160630-102822

Bodarin toiminnallisuus

kirjoittaja: / 1 kommentti / 30.6.2016

20160318_171437

 

Viime kesänä panostin kunnon kenkiin, joista köyhdyin myös sievoisen summan, mut selkeesti se oli enne siitä et painonnostoliikkeet alkaa jossain kohtaa kiinnostamaan. Oon nyt kevään aikana herännyt tekemään entistä enemmän ”toiminnallisia” liikkeitä.  Haen tällä ennen kaikkea uutta ärsykettä koko keholle, keskivartalon vahvistamista ja liikkuvuuden lisäämistä. Edellisilläkin kisadieeteillä crossfitistä tutut sykkeennosto -jumpat on tullut tutuksi, joten ihan outoa tämän tyylinen jumppailu ei ole. Mä oon aina ollu sitä mieltä et keholla pitää pystyy tekee muutakin kuin eristäviä lihaksen kasvattamiseen tähtääviä liikkeitä. Isoilla ja vahvoilla pitää pystyä tekemään muutakin kuin vain näyttämään tarvittaessa ”pala” :) Mutta nää on mun mielipiteitä ja mun tyyli treenata.

Screenshot_20160630-102822Kevyillä painoilla liikenteeseen ja tekniikkaan keskittyen

Screenshot_20160630-102917

”Clean” on ehdottomasti suosikki liike tällä hetkellä.  Tosiaan ton tekniikan kanssa kun vaan pääsee sinuiksi, ni treenipainotki nousee siinä samalla. Nää on niin kokonaisvaltaisesti kuormittavia liikkeitä, et huomaa kyl seuraavana päivänä miten kroppa on väsyny. Toinen uus suosikki on valakyykky ja valakyykky yhdistettynä askelkyykkykävelyyn. Nää on sellasia liikkeitä, joilla ennen kaikkea keskivartalosta tehdään rautaa, mutta samalla parannetaan kehon tasapainoa ja liikkuvuutta.

Screenshot_20160630-105327 Screenshot_20160630-105404

Vielä kun liikkuvuus olis samaa luokkaa mitä näillä huippu painonnostajilla, ni hommahan helpottuis huomattavasti. Kuvissa yks äärimmäisen lahjakas juniori, siinä mallia miten etukyykätään 230kg ja aloitetaan 130kg tempaus. Tää kaveri on 17v ja elopainoa 77kg! Hattu päästä näille kavereille!

Screenshot_20160630-103010

Muscle up on aina kiehtonut liikkeenä, mut eipä oo koskaan tullu kokeiltua. Nyt katottiin parit tekniikkavideot ja kyllähän se sinne tangon päälle nous. Varmasti osansa tekee se, että kehonpaino on nyt matalahko.

Screenshot_20160630-103131

Näin… Jatkan omalta osaltani liikkeiden tahkoamista ja suosittelen kaikille muillekin. Varovaisuutta ei voi koskaan korostaa liikaa, joten tekniikka ennen omien ennätysten kokeilua. Tää tekeminen on voimaharjoittelun juurille palaamista parhaimmillaan, painonnostollahan on kuitenki melkosen pitkät perinteet.

 

Muistakaa hyödyntää alekoodia kun tilailette!

12957238_1046995345338125_784370381_n

product_thumb

Mun on pakko jatkaa tän tuotteen hehkuttamista! Triplasuklaa -hera, paras maku ikinä ja protskuarvot kohdillaan.

 

1 kommentti

  1. Kahvakuulat on kans loistava ärsyttään koko ruhoo . Ite ruennut tekeen töissä joka tunti leuat,dippi ja hindukyykky, työ aika 07-15 et reenit ajoittuu 0730 ja joka tunti eteenpäin ja sitten 2 kuula reeniä toisen ollessa long cyckle ja toinen on sitten miltä tuntuu :D
    Nyt oltu kipeenä niin joutu palaan 6 toistoon, tällä viikolla meni 7 toistoa ja kyykyssä 20, ens viikolla taas toisto lisää ja kyykkyyn 5 jne. hyvin on saatu lihaa tälläkin jumpalla, palaudun ainakin nopeesti kun tuota heraa jne ei pysty ostaan tiukan rahan vuoksi

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista