expo-motivation-burst-eli-selkaa-777x437

Motivaatio, mikä vie eteenpäin?

kirjoittaja: / 0 kommenttia / 13.6.2016

Mikä saa päivä toisensa jälkeen menemään salille? Salilla käynti ja sama runttaaminen on jatkunut vuodesta 2003 ja moni muu asia on muuttunut vuosian varrella. Nykyään ei kovinkaan paljon hietsussa käydä näyttämässä läskejä, baarissa ei hihattomassa juosta wc:stä pumppia punnertalemassa välissä, eikä kyllä missään muussakaan varustuksessa sillä se ei enää ole missään muodossa eteenpäin vievää liiketoimintaa.   Baarit nyt jää välistä jo pelkästään sen takia kun paha olo seuraavana päivänä unirytmistä vaikkei edes juo kun vettä ja seuraavan päivän treenit saa unohtaa jos ei tykkää iänikuisesta hedaritreenistä. Ja jos viikonlopputreenitkin menee pakkopullalla niin ompa siistiä.

cbe6f9a37ba0278669f06733aad56fcf

Jotkut puurtaa vuodesta toiseen ja toiset lopettaat hetken treenaamisen jälkeen ja jotkut heistä palaavat kerta toisensa jälkeen takaisin. Meitä on moneen junaan.Ja on huomattu myös se miten jotkut palaavat salille treenaamaan vuoden rellestelyputken jälkeen ja kuukauden treenin jälkeen ovat isompia ja vahvempia vaikka itse on laittanut kaiken peliin.  Se on tavallaan aika masentavaa mutta ei syy luovuttaa.

Mutta alkuperäiseen miksi sinne salille sitten mennään vuosi toisensa jälkeen? Pari kertaa tätä on kysytty ja yksi päivä keittiörempan työstressien, vihlovan alaselän sekä univelan tiimellyksessä havahduin ajattelemaan. Miksi?

Sanotaan että ihmiset jotka jatkavat treenaamista, ovat keksineet syyn treenaamiselle.  Omia selityksiä:

  • Treenistä tulee parempi  tai edes vähemmän nuutunut olo kun mitä on ennen treeniä, aina.
  • Terveitä elinvuosia enemmän. Ja kyllä, kilpatasollakin uskon että tämä on mahdollista muuallakin kun bikini fitneksessä. Tosiaan sielläkin joku onnistuu jostain ihmeen syystä repimään itelleen syömishäiriön 2-numeroisissa kisarasvoissa mitä en voi ymmärtää.
  • Tukee kilpailua, tai oikeastaan on edellytys että käy salilla jos haluaa kisata
  • Tutustuu samankaltaisiin ihmisiin
  • Kavereiden kanssa mukavaa yhteistä puuhastelua
  • Stressinpurku, ajatukset VAIN treenissä eikä ikävissä asioissa. Monesti vain selkä on niin kipeä että muistuttaa treenin aikanakin mikä tietysti vähän latistaa
  • Haluan olla esimerkkinä muille
  • Lyhyen ja pitkä aikavälin tavoitteet helppo määrittää ja muuttaa tavotteita positiivisten ja negatiivisten tulosvarotusten kautta. Varoitukset voi ja pitää antaa itselleen heti.
  • Joku viisas mies sanoi että maailmassa on jaossa vakio määrä lihasta, pitää vain ottaa itelle hyvä siivu.

Eli kyllä sinäkin treenille syyn löydän kun oikeen yrität.

Ja nyt eikun paukuttamaan jalkoja vaikka painaa jo maanantaina ja rankka viikko edessä. Otettiin tuossa taas kimppareeniä ja tuossa tulos sanmakko kynis ja sonni:

jarresai

Vanha instagram-tunnus poistettiin ilman syytä mutta nyt olisi uutta. Pistäkäähän seurantaan!

https://www.instagram.com/pekkisman/

insta

 

 

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista