ARONIA1

Viimeisiä viedään

kirjoittaja: / 0 kommenttia / 3.10.2015

Viimeiset treenipäivät ovat muuttuneet tuplatreenipäiviksi, mitä nyt reilun viikon ajan ehtii toteuttamaan. Nyt painetaan sata lasissa vielä ensi viikon alkuun asti vaikka jalkaa painaa aikalailla.

Ei järki käsitä miten joku voi puuroa haukkua, ehkä parasta ruokaa mitä löytyy ;)

PUURO

Tavallaan ihan hienoa että on voinut näiden treenimäärien lisäyksien ansiosta syödä vähän enempi hiilaria, mutta onhan sillä kolikolla kääntöpuolensa. Viime viikon perjantaista lähtien on siis väännetty tuplia ja nyt lauantaina tuntuu ettei ole montaa lihasryhmää, jota pystyisi rankaisemaan huolella. Tuplatreenit teen pääosin:

  1. Punnerrukset, aamulla pumppaavammin pitkää sarjaa, iltapäivällä sitten on vähän enemmän yritystä ja treenipainot hiukka suuremmat vaikka eipä niilläkään pääse kehumaan, pääosin 4sec negatiivisilla mennään.
  2. Jalat, sama meininki, eli ensin hapottavaa aamulla ja illalla sitten kyykkyjä, suorinjaloin vetoja ja hyvä olo on taattu, kunhan selkä pysyy kasassa
  3. Vetävät, tätäkin samalla kaavalla, tai vaihtoehtoisesti paksut selkälihakset, eli vedot(mikäli jalkapäivinä ei tule SJMV) ja kulmasoudut. Iltapäivällä leuat ylätaljat, pull overit ja hauikset.

Yksinkertaista settiä, ja modataan koko ajan mitä kroppa kestää ja mikä tuntyuu pahalta. Esim nyt on viivytetty jalkatreeniä sillä kunnon kyykyt pistästä aikaa tuli väännettyä, ja meni muuten aika mojovasti perille.

Paikatkin vähän jo alkaa ilmoitella itsestään, hierojakin varotti rasitusmurtumasta ettei nyt vaan pääsisi syntymään. Varoen mennään ja kunto näyttää about tältä tyhjänä:

tahaN

 

Teille jotka ette ole vieläkään poimineet marjoja ettekä jaksa lähteä mettälle!

Marja-aronia on marja jotä löytyy lähes mistä vain pensasaidoista. Vähän karvaalle maistuu, mutta herkkusuut voi pakastaa sen, niin karvaus lähtee. Sisältää mm.beetakaroteenia, B1-, B2-, B6-vitamiineja, C-, E- ja K-vitamiinia, anthosyanideja, polyfenoleja, kvinikhappoa, booria, jodia, kuparia, mangaania, magnesiumia, molybdeeniä ja rautaa. 

ARONIA1
Puristaa vielä kasaan, niin antioksidanttinen aktiviteetti on kohdillaan ;)

ARONIA2 ARONIA3

Huvikseen aloin tutkimaan mitä hyötyvaikutuksia tällä marjalla on kun alkoi ihmettelemään, kun kukaan tätä ei poimi.

Marja-aronia:

- sisältää valtavasti antioksidantteja, enemmän kuin useimmat muut marjat.
- parantaa kolesterolia ja näin auttaa sydäntä ja verisuonia
- vähentää tulehdusta mm. astmassa, reumassa ja rauhoittaa ärtynyttä suolta
- sisältää valtavasti flavonoideja, on puhdistava ja voi olla parantamassa useita syöpälajeja
- hoitaa virtsatiehyitä
- parantaa verenkiertoa
- tappaa joitakin vahingollisia bakteereja ja viruksia
- parantaa muistia
- auttaa ruuansulatusta
- parantaa immuniteettia
- lievittää flunssan oireita
- Amerikan intiaanit uskoivat sen syömisen nostattavan lempeä(=kasvattavan testoa ;) )

 

Onnea Frank Zane 72v!

Huonoja uutisia tulee jatkuvasti kehonrakentajien jatkosta kisa-uran aikana sekä jälkeen. Mutta onneksi välillä jotain hyvääkin.

Selaillessani vanhojen bodylegendojen kuvia, pysäytti Vuoden 1977-79 Mr. Olympia Frank Zane nykykunnollaan. Mikäli kisailut jostain syystä itsellä joskus jäävät, tuollaista kuntoa kelpaa pidellä ihan omaksi ilokseenkin koko matkan vielä eläkepäivinäkin, eikö ;)

Kattokaa nyt esimerkiksi tuotakin tuoretta kuvaa, arvostan!

Ei muuta kun kisa- ja tiimikaveri Benkun kanssa reenille, saas nähdä mitä sitä keksitään. Palataan!

 

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista